top of page
חיפוש

שנת 2018 כבר כאן - ההזדמנויות החמות


חשבתי איך לסכם לכם את 2017. הבעיה שהמהפכה הכי גדולה של השנים האחרונות, מקשה גם לעשות סיכומים. הביג דאטה, שהמשיך לצמוח גם ב2017 מאפשר יצירה ושמירה של כל כך הרבה מידע שקצת קשה לסכם...

לכן את הסיכום אני בונה הפעם על סקר של בזק שנעשה לסיכום 2017 בתחום הדיגיטל. סיכום 2017 פחות חשוב - יותר חשובות התובנות שאפשר ללמוד ל2018 - אותם שילבתי בתוך הדברים.

אז בואו נתחיל!

קודם כל קרדיט לבזק על דוח מפורט ומעניין מאוד. הדוח עוסק בחיים הדיגיטלים בכלל, אנחנו נתמקד בתחומים שקשורים לעסקים וכאלה שאפשר ללמוד מהם לשנה החדשה.

תוכן ושיווק

בתחום צריכת התוכן חלה עליה דרמטית בשימוש בטלפונים חכמים.

תוכן בסמארטפון

כבר תקופה שאנחנו רואים את הנתונים האלה בגלישה באתרים. כמות הגולשים הנכנסים לאתרי אינטרנט, לרשתות חברתיות ולחנויות אונליין, דרך טלפונים חכמים, הולכת ועולה כל הזמן.

להגיד שצריך להתאים את האתרים לגלישה מטלפונים חכמים ("התאמה למובייל") זה כבר לא "חדשות", אבל ללמוד מכאן שערוצי השיווק צריכים לחשוב במושגים של לתפוס את הגולש בטלפון החכם, להיות במקום שבו הוא צורך את התוכן בטלפון, זו החשיבה שחייבים לאמץ ב2018.

מה זה אומר?

לדוגמא להפעיל שיקול של פרסום בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל (שעדיין מובילה בתחום התנועה לאתרים), או להפעיל שיקול של פרסום ביוטיוב.

הנה לדוגמא מה שקורה בעולם הסרטונים:

כשהנוער הולך לכיוון הזה, זה אומר שהמבוגרים בעקבותיו. מדובר פה בחיפוש אקטיבי של פרסומות ביוטיוב. אז 2018 היא הזמן להשקיע לא רק בסרטוני תדמית, אלא בסרטונים "שיעשו את זה" - קצת מצחיקים, עם מסר ברור וקצרים, אם תצליחו הם יהיו ויראלים ואם לא ויראלים תוכלו לפחות לפרסם אותם לשוק היעד.

עוד כיוון שכדאי להתחיל לשקול לפזול אליו ולהשקיע בו מאמצי שיווק, הוא תחום הרדיו.

על פי הסקר יש עליה של האזנה לרדיו באינטרנט במחשב ובאפליקציות:

נכון, עדיין יש שליטה להאזנה ברכב, אבל חשוב לקחת פה בחשבון שתחום הפודקאסטים לא נבדק בסקר. תחום זה נמצא בעליה כל הזמן (ב2017 הוא הכפיל את גודלו) ושם בעולם הפודקאסטים יש המון מקום לפעילות שיווקית. אז כן - 2018 צריכה להיות שנה בה תחפשו הזדמנויות בעולם הרדיו האינטרנטי.

יזמות

אם אתם בעניין של יזמות אז החלק הזה בשבילכם.

ב2017 חלה התפתחות משמעותית בעולם הטכנולוגיות החינוכיות. אבל עדיין לא חלה הקפיצה האמיתית. עולם החינוך עוד צועד מאחור, למרות שהילדים כבר ממש שם:

הקפיצה הזו מבטאת את קיום התוכנות ואת השימוש שבתי הספר וההורים עושים בכלים אלו ומכווינים את ילדיהם להשתשמש בכלים הללו.

זה מצב מיוחד ליזמים. השוק קיים ואפילו מקדים את המוצרים. לא צריך לחנך את השוק. פשוט צריך לייצר לו מוצרים שיתאימו לקדמה.

למרות המצב אצל הילדים, הנוער מרגיש שלא מספקים לו מיומניות דיגיטליות. הדברים הולכים ביחד, כאשר גם בבית הספר רמת ההתנסות והלמידה בתחום היא לא גבוהה מספיק, המשמעות היא שאין שימוש בטכנולגויות מתקדמות.

נוער  דיגיטלי

אז אם אתם יזמים שעולם החינוך מעניין אותם, 2018 היא ההזדמנות שלכם. זה הזמן לקפוץ למים.

אם אתם בעולם היזמות, אבל התחום החינוכי פחות בשבילכם, גם לכם יש הזדמנויות ב2018. שני עולמות שזינקו ב2017 ועומדים להתפתח עוד ב2018 הם המסחר באונליין וIOS - האינטרנט של הדברים.

מסחר באונליין

זה כבר לא סוד שהציבור נמצא בחנויות האונליין, קונה, מוכר ומקיים פעילות מסחר אינטרנטית גבוהה מאוד. אמנם שוק המזון עוד צועד מאחור (למרות ההשקעה הגדולה של רשתות השיווק באתרי אינטרנט), אבל בתחומים רבים אחרים הידיים של הגולש הישראלי קלות על המקש.

עצם הכניסה גם של מבוגרים בני 55+ לשוק הזה, מביאה אותו למקומות חדשים ולמוצרים חדשים. אז אם יש לכם מה למכור ואתם עוד לא קיימים ברשת זה הזמן להכנס.

רגע, שתי הערות חשובות:

  • חנות חייבת שיווק. אל תחשבו שמעלים חנות לרשת וזהו. חייבים להכיס הרבה גולשים לחנות. אחרי שהם בחנות חשוב גם לגרום להם לקנות.

  • כל המתחרים שלכם כבר כאן. אז כדאי תמיד לחשוב מה אתם עושים אחרת, איך אתם מבדלים את עצמכם. (וזה לא תמיד צריך להיות המחיר).

אין לכם מה למכור? העליה בתחום יוצרת הזדמנויות חדשות. וזו אולי הבשורה הכי גדולה שתהיה בתחום הזה ב2018. ארגון שוק המסחר המקוון. כשיש מיליון חנויות מגיע הזמן שצריך לעשות סדר. 2018 כנראה תהיה השנה, בה יפרצו יוזמות חדשות של ארגון שוק המסחר המקוון. תקפצו על העגלה מהר.

הIOS - אינטרנט של הדברים

2017 היתה שנה בה יותר ישראלים התחברו באינטרנט לדברים הפיזים. בתחום הזה התמונה תגיד את הכל:

שירות לקוחות

לא משנה מה תעשו בעולם הדיגיטל, חשוב לתת את הדעת על שירות הלקוחות.

שני תחומים שעשו קפיצה משמעותית ב2017 מקרינים ישירות, על הפלטפורמות שבהם כדאי לכם לתת שירות לקוחות. מענה ללקוחות בכלים חדשניים מהווה יתרון תחרותי משמעותי. הנה מה שכדאי לכם לאמץ ב2018:

שיחות וידאו מתחילות לצבור תאוצה. מענה לשירות לקוחות (על פי הצורך) בשיחת וידאו, יכול בחלק מהמקרים לעשות את ההבדל בין שירות טוב לחווית שירות מדהימה. זה הזמן להציע ללקוחות ו/או למתעניינים את השירות הזה.

צורת התשלום והאפשרויות השונות להעביר לכם כסף, היא חלק ממתן שירות איכותי ללקוח. הנוחות של העברת כספים ללא צורך בהקשה של מספר כרטיס האשראי היא ברורה ומוכחת מנתוני השימוש ההולכים ועולים בתחום התשלומים באינטרנט. הנה לכם עוד דרך לשפר את השירות ויותר מזה להגדיל את אחוזי ההמרה.

לסיכום:

ההזמנויות המרכזיות שלנו ב2018 הן בתחום המובייל. הכל עובר דרך הטלפון. זה הזמן להשקיע את מאמצי השיווק, המכירה, שירות הלקוחות והיזמות בעולמות שמתאימים למכשירים ניידים, תוך ניצול היכולות שקיבלו תאוצה ב2017.

ומילה לסיום, כי איך אפשר לסיים בלי משהו על שיווק...

שתי תובנות:

  • הנוער של היום הוא המבוגרים של מחר - אז אם אתם מחפשים נוער אתם יודעים איפה למצוא אותו. וגם אם לא - תתחילו לחשוב בכיוון של אינסטגרם וסנפצ'אט. כנראה שבעוד שנה תמצאו שם גם את המבוגרים.

  • פייסבוק הפכה להיות רשת לגיל המבוגר יותר (מהצעירים ועד לבני ה70) - אם הם קהל היעד לכם חפשו אותם שם.

אם אחרי כל זה אתם עדיין רוצים לראות את הדוח המלא של בזק - לחצו כאן

שיהיה לכולנו בהצלחה!


32 צפיות0 תגובות
bottom of page