top of page
חיפוש

חמש מגמות השיווק שכדאי לכם לבחון לקראת 2016


החורף כאן. זה אומר שגם השנה העסקית מסתיימת ו2016 מעבר לפתח. זה הזמן בו כולנו בוחנים את העמידה ביעדים, מתכננים ומציבים יעדים עסקיים חדשים.

אז רגע לפני שתבנו את התוכנית העסקית שלכם ואת תוכנית השיווק שלכם לשנת 2016 כדאי לבדוק לאן הולך השוק. כמובן - השוק הדינמי ביותר היום בעולם השיווק הוא שוק האינטרנט - לא חשוב איך תקראו לו, שיווק אונליין, שיווק דיגיטלי או שיווק באינטרנט, הוא חי הוא פועם וזז במהירות מסחררת. לפעמים הוא גם מאוד מפתיע. אז בזהירות כדי שלא נהיה מפותעים - ננסה לפרוס מגמות עקריות בעולם השיווק הדיגיטלי, שיעזרו לכולנו לתכנן את השנה, מתוך ידיעה שמעבר למה שנציין כאן, בטוח יהיו לנו הפתעות בשנת 2016.

1. ניידים (מובייל) - עם זה נתחיל, איך לא? במשך 2015 נחשפנו ללא מעט דיווחים על כך שהגלישה במובייל עוברת את הגלישה והשימוש במחשב השולחני. אז נכון עדיין אין תחליף לכל השמושים והנוחות של מחשב שולחני, אבל שימו לב - גלישה באתרים, קריאה, הרשמה וביצוע קניה הם דברים שרוב הציבור כבר עושה בקלות באתרים מותאמים. גם גוגל הודיעו לאורך השנה על מתן יתרונות לאתרים מותאמים למובייל. אם גוגל מבינים שזה הכיוון, כדאי לכולנו לרוץ לשם ומהר. אם אין לכם עדיין אתר מותאם - אתם הרבה מאחורה. אבל, אל תסתפקו באמירה האתר שלי מותאם, תבדקו את הנוחות שלו, את נוחות ביצוע הפעולות והגעה ליעדים. גם בסטטיסטיקות - תתמקדו בגולשים שהגיעו ממכשירים ניידים, תנתחו אותם ותשפרו עבורם. זה הזמן גם להתחיל לחשוב אילו פלטפורמות פרסום מתאימות יותר למובייל - ולאמץ את השימוש בהן. אם הגולשים שם, תהיו גם אתם שם. 2. אפליקציות - דיברנו על מכשירים ניידים - אז חייבים לדבר על הדבר החם הזה. האם אפליקציות יחליפו את הדפדפן? כנראה שאנחנו לא שם עדיין, אבל זה כיוון שכל בעל עסק או מנהל שיווק חייב לשים לב אליו. השימוש באפליקציות גוזל נפח גלישה מהדפדפן. במימד של זמן - יש ירידה בהזדמנויות להוביל גולשים לאתר שלנו. גוגל מחזקים כל הזמן את הופעת האפליקציות במנוע החיפוש - וגם משם "נוזלת" תנועה החוצה. זה הזמן לחשוב "יישומונית" -איך העסק שלכם נכנס ומחזק את עצמו בעולם ה"יישומונים" (כמובן = אפליקציות...). 3. שיווק ממוקד - הדבר הזה נמצא כאן כבר הרבה זמן, אבל נדמה שכל שנה שחולפת הוא רק הולך ומשתפר. יש יותר כלים, יש יותר מידע ויש יותר אינטרקציה עם הגולש - ומכאן הדרך לדיוק המיקוד ולקמפיינים ממוקדים קצרה מאוד. בתוך התחום הזה יכללו כל כלי הremarketing למיניהם וכלי הפרסום ללקוחות מזוהים. חשבתם שהפרסום במייל הולך ונעלם - אז זה חצי נכון. השימוש במייל ככלי הפצה פשוט, הולך ונעלם. אבל השימוש במייל ככלי פרסום מתוחכם המשולב בתוך קמפיין פרסום ממוקד ומדוייק - ילך ויגדל. אז קודם כל תכינו את הכלים - כלי מעקב וניתוח נתונים, מערכת ניהול קשרי לקוחות ומערכת שיווק אוטומטית. עכשיו זה הזמן לבדוק כמה לקוחות רשומים יש לכם. כמה כתובות מייל יש לכם. מה אתם יודעים על הלקוחות שלכם ומה אתם יודעים על המבקרים באתר שלכם. וכמובן איך תשתמשו במידע הזה כדי להפוך מתעניינים ללקוחות. 4. סרטונים - השימוש בסרטוני וידאו הולך ועולה, הגולשים מבלים שעות בצפיה בוידאו. תוסיפו לזה את העובדה שלאויר העולם עומדות לצאת מספר מערכות פרסום באמצעות וידאו ואת פרסומות הוידאו שגוגל מגדילים כל הזמן - והנה לכם פלטפורמה פרסומית שלא כדאי לכם לפספס. החיסרון הגדול שלה - צריך להכין היטב פרסומות וידאו. כבר מדובר פה על מחירים אחרים ממה שהכרנו לפרסום באונליין. אבל אל תנסו לברוח מזה - הקהל שם והקהל הצעיר קולט בעיקר מסרים אינטרקטיביים. תתחילו להכין סרטוני פרסומת - לא תצטערו על זה. ונקודה נוספת קרובה לסרטונים: עולם השמע- בישראל עוד לא מרגישים את זה - אבל עולם הפודקאסט הולך ומתחזק לאט לאט אבל בטוח. המאזינים הצעירים עוברים מהרדיו המסורתי, לשמיעת תחנות אינטרנטיות. תאזינו! כבר כדאי לכם להיות שם. 5. מציאות רבודה ועוזרים אישיים וירטואליים - עוד תחום שהולך ומתחמם. התחום הזה כבר כאן, אבל העוצמות שלו, השימוש בו והחיבור שלו לעולם שלנו ילך ויתחזק. המשמעות השיווקית היא מהפכנית - לא עוד חיפושים כפי שהכרנו, לא עוד תוצאות מידע מוכרות לנו - אלא תוצאות אישיות, לוקליות ומדוייקות לכל שאלה. בחלק גדול מהזמן, השימוש באינטרנט יהפוך להיות מאוד ממוקד ומפולח - לחפצים מסויימים, לסביבה מסויימת לצורך מדוייק ולאדם הספציפי. תוסיפו לסיפור הזה את האינטרנט של הדברים - ואתם מקבלים שימוש מאוד מונחה במידע ובאינטרנט. תפתחו עיניים טוב טוב - איפה כדאי לכם להיות, מה היכולות הלוקאליות שלכם ומהם הגאדג'טים החדשים בשוק. כדאי לבחון איך ממקדים מסרים לקהלי יעד שונים ולשים לב לחפצים עוד תשמעו על שיווק ממוקד על דלת המקרר ועוד...

כמובן שזה לא הכל - כנראה יהיו עוד מגמות מפתיעות.

יש לא מעט פעולות הכנה שכדאי לעשות עוד לפני הפרסום בפלטפורמה כזו או אחרת - עכשיו זה הזמן להתחיל להתכונן. מי שיגיע מוכן - עם יכולות מתאימות לתנודות בשוק, יתחיל כנראה לדבר ישירות עם לקוחות ספציפיים - דרך הנייד שלהם, או השעון שלהם או המקרר שלהם ואולי בכלל דרך העוזר האישי הוירטואלי שלהם. מוכנים? - שיהיה לכולם בהצלחה.

51 צפיות0 תגובות
bottom of page