top of page
חיפוש

שגרה? לא בטוח. העולם השתנה ואולי גם לטובה

עודכן: 20 במאי 2020

כולנו מרגישים שכמעט עברנו את זה והנה חוזרים לשגרה. עסקים חוזרים, בתי ספר וגנים חוזרים, אפילו

הארועים בדרך לחזור לשגרה ועוד רגע גם המסעדות ובתי הקפה (הטיסות? גם זה יגיע).


אז מה, העולם חוזר לאותה נקודה בתחילת מרץ שבה הכל התחיל (לפחות בארץ...)?


בגדול זה נראה שכן, אבל מצד שני יש דברים שכנראה ימשיכו איתנו. חלקם, אפילו לטובה.

בשנים האחרונות ליוויתי עסקים רבים במעבר לאונליין, לחלקם זה היה הכרח, לרבים מהם, לדעתם לפחות, זו היתה תוספת נחמדה לעסק שלהם. קצת הגדלת הכנסות, קצת תדמית טובה

וזהו!


ואז הגיעה הקורונה!

מי שהיה מוכן, עם כל אמצעי האונליין, החל מתשתיות וכלה בכלי שיווק נכונים, עלה על הגל והרוויח. הרוויח יפה.

יש כאלה שזה נפל עליהם בדיוק בזמן. רשת מזון קטנה שבינואר עשתה ניסוי כלים על הזמנות אונליין, בפברואר כבר התחילה שיווק ראשוני לאתר האינטרנט החדש, עם אפשרות להזמנות והשאר הסטוריה. גם תכנית השיווק כבר היתה מיותרת. תוך שבוע האתר הפך מכלי להגדלת המכירות, למוקד המכירות היחיד של העסק.


העולם עשה קפיצה אדירה בקניות ורכישות באינטרנט. קפיצה של שנה או שנתיים קדימה, בהרגלים של צרכנים, בתרבות קניה שונה ובשימוש גדל ונרחב בכלי דיגיטל.


מערכת ZOOM כדוגמא

כלים לפגישות אונליין, להרצאות וכנסים דיגטלים היו כאן הרבה לפני הקורונה. הדרכות והרצאות בשידור חי באינטרנט, שימשו ככלי שיווקי בעסקים רבים. גם עסקים וארגונים קטנים כבר ידעו להגיע להמונים עם כלים כאלה.

ליויתי עסק כזה, קטן, שנכנס לתחום כבר לפני שלוש שנים והצליח להגיע לאלפי צופים בשידורים חיים. הוספנו לכך הרבה אוטומציה שיווקית והנה לכם חגיגת שיווק מושלמת.


אז מה קרה עכשיו? עכשיו ההמונים נחשפו לזה, התרגלו לזה והכי חשוב, לא היתה לאף אחד ברירה, אלא להתמודד עם הקשיים והתקלות שיש לפעמים בכלים כאלה וזה יצר את הקפיצה הגדולה. גם ZOOM נאלצו להפיק לקחים תוך כדי תנועה ולשדרג את המערכת עם גרסאות חדשות, בקצב שונה לגמרי. וZOOM? הם לא לבד, יש עוד מערכות רבות כאלה בשוק וכולם עשו כמה צעדים קדימה.

אז בתוך כל הרע הזה של הקורונה, מסתבר שיש גם טוב. טוב שכדאי לנצל אותו, כי ההזדמנות עדיין כאן. אם אתם עוד לא מציעים שירותים או מוצרים באינטרנט, אם העסק שלכם עוד לא על הגל, זה הזמן לעשות את זה, הלקוחות שלכם כבר כאן (או שם - תלוי איפה אתם...).





איך עוברים לאונליין?

קודם כל, אף עסק הוא לא קטן מדי, מכדי לעבור לאונליין. נקודה.

כדי לעבור לאונליין, חייבים תשתית בסיסית.

  1. אתר אינטרנט - כמובן עסק שאין לו אתר, כבר ממש צריך להתקדם ולבנות אחד. מי שכבר יש לו, כדאי מאוד לבדוק שהוא מעודכן, שיש לאתר יכולות מגוונות של עריכה, של שיווק ושל ניהול העסק (הזמנות, לקוחות, פניות וכד'). עם כל הלחץ - אל תרוצו לבנות אתר! כדי שהאתר יהיה בנוי נכון - תצטרכו להגדיר מה אתם רוצים להשיג ממנו, מה אתם הולכים להציג בו ואילו חומרים יהיו בו. זו החלטה שיווקית ממש, החלטה שתגדיר איך אתם משיגים פניות ואיך אתם מגיעים ללקוחות (או איך הם מגיעים אליכם).

  2. דף פייסבוק/חשבון אינסטגרם/טיקטוק/חשבון לינקדאין וכד' - בקיצור, נוכחות ברשתות חברתיות, בהתאמה לקהל היעד. השונות בין הרשתות יכולה להיות גיל המשתמשים, תחומי העניין שלהם וכד'. תאפיינו מי קהל היעד שלכם ואז תחליטו באילו רשתות חברתיות כדאי להיות.

מעבר לתשתית, יש את הנשמה שמכניסים לתשתית הזו. אבל רגע לפני שנפרוט את הדרישות, יש שלבים ראשוניים של מעבר לאונליין.

חישבו איך אתם מחלקים את החנות, את המוצרים או השירותים שלכם. חסרון המפגש פנים אל פנים, מחייב אותנו לחלק הכל לפי מוצרים וקטגוריות. תנו לגולש להבין בכמה שניות, מה מציעים (בואפן תמציתי אבל מאוד מאוד ברור), איך פונים או איך רוכשים ומה הוא יכול להרוויח מזה. אם תבנו נכון את ההצעה שלכם, תוכלו גם לתת לה מחיר.

ההגדרות האלה יכולות לשנות כמה מהתפיסות שהתרגלתם אליהם בעסק. חלוקה שונה של המוצרים או השירותים ותתכן גם לחוקה שונה של משימות ותפקידים.

  1. תוכן - הכינו תוכן כבר עכשיו, תוכן כתוב, תוכן מצולם, תוכן מוקלט או תוכן לשידורים חיים. ברגע שתהיו באוויר, עדכון התוכן ירדוף אתכם - הכינו תוכן מראש והכל יהיה רגוע יותר. גוונו את התוכן, את צורתו, נסו לפנות לקהלי יעד שונים שרלוונטים לתחום העיסוק שלכם. אל תשכחו לצלם מוצרים או תמונות שקשורות לשירות שלכם.

  2. פרסום ושיווק - עליתם? אתם באוויר? עכשיו מגיע לכולם לראות שאתם שם. התחילו לפרסם, מי אתם, מה אתם עושים ובעיקר מה אתם מציעים.

  3. הפכו מבקרים ללקוחות - אל תשאירו את המבקרים אנונימיים, תנו להם סיבות להשאיר מידע, על מנת שתוכלו לחזור אליהם. השתמשו בכל כלי שמאפשר לכם לדעת מי המבקרים ולכל הפחות להמשיך לפרסם אליהם ממוקד.

  4. שירות שירות שירות - אל תשכחו, המבקר נכנס לעסק שלכם (האתר שלכם הוא העסק) - אם הוא צריך שירות, אתם חייבים להיות שם בשבילו. אבל אל דאגה, לא צריך לשבת מול המחשב כל היום. ישנם הרבה כלים שיעשו בשבילכם חלק ניכר מהעבודה .



פעולות אוטומטיות

  1. אפשרו כמה שיותר פעולות בשירות עצמי, החל מקביעת פגישות על בסיס מקום פנוי (כלי כמו calendly יעשה זאת מצויין), רכישה באופן עצמאי וקבלת תשובות לשאלות באופן עצמאי.

  2. חשבוניות - נצלו את המעבר הזה לדיגיטל, התחילו להוציא חשבוניות דרך מערכת אונליין (כמו חשבונית ירוקה). מערכת כזו תאפשר לכם לשלוח חשבוניות לרוכשים באתר, ללא מגע יד אדם.


הדרך הזו לא כל כך קצרה, אבל גם ממש לא ארוכה. עלו על הרכבת עכשיו, ההזדמנויות עדיין כאן.

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page