top of page
חיפוש

מבולבלים? 7 סיבות לכך שקמפיין הדיגיטל שלכם לא מצליח


בזמן האחרון רבים מהלקוחות הפונים אלי מתחילים עם בעיה – הפעלנו קמפיין דיגיטלי ולא ראינו תוצאות. כולם מדברים על זה, כולם עושים את זה, רק לי זה לא מצליח?

שיווק דיגיטלי הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מכל תכנית שיווקית. ובכל זאת רבים מתייאשים או מאבדים אמון בשיווק באמצעים דיגיטלים. חקרתי ומצאתי את 7 הטעויות המרכזיות שנעשות בשימוש בכלי שיווק דיגיטלים.

אז אם אתם מנהלי שיווק או מנהלי שיווק דיגיטל ומנהלים תקציב של אלפי ש"ח בחודש בשיווק דיגיטלי, המאמר הזה יכול לעזור לכם, להקטין את הבזבוז ולהגדיל את ה ROI. אם אתם עסק קטן מאוד שמשקיע פחות מכך בשיווק המאמר הזה יכול להציל לכם את העסק.

קמפיין דיגיטל נכשל

7 הסיבות שגורמות לקמפיין דיגטילי להכשל

  1. תכנית השיווק בפגישות עם מנהלי עסקים ומנהלי שיווק, אחד הממצאים הראשונים שעולים הוא חוסר התייחסות לתחום הדיגיטל בתוכנית השיווק. ברוב המקרים יוצאים לקמפיין דיגיטלי בלי תכנית שיווקית ראויה. הקלות המדהימה של הפרסום באינטרנט, גורמת לכך שבעלי עסקים ממהרים לצאת לדרך עם קמפיין, לפני שיש תכנית. שיווק בדיגיטל מצריך מיצוב, תכנון ומדדים להצלחה. בלי זה הוא פשוט לא יעבוד.

  2. הגדרת מטרות מרובות זה נראה כמו ההיפך של הסעיף הראשון – אבל שני הדברים הולכים לעיתים ביחד. לפעמים יש תכנית עם יותר מדי מטרות ולפעמים גם כשאין תכנית מוגדרות מטרות. הבעיה שמגדירים יותר ממטרה אחת לקמפיין. יותר מדי מטרות גורמות לעוסקים בשיווק לאבד את הכיוון. לדוגמא: מטרה יכולה להיות חשיפה – ואז תקציב הפרסום והפלטפורמות שיבחרו יתאימו למטרה הזו. מטרה אחרת יכולה להיות מכירות – ואז נצטרך להגדיר גם את הליך השיווק כמוכוון מכירה וגם את משפך המכירה – מזה יגזר תקציב הן לשיווק והן למכירות ויגזרו הפלטפורמות המתאימות והפרסומות המתאימות.

  3. הגדרת קהל היעד "כולם צריכים את המוצר שלי" הוא משפט קבוע אצל הרבה בעלי עסקים. לא! לא כולם צריכים את המוצר שלך. אבל יש כאלה שכנראה צריכים אותו. היתרון בשיווק דיגיטלי הוא היכולת להגיע לקהלי יעד ממוקדים מאוד. לכן חשוב להגדיר בדיוק את הלקוח האידיאלי, את תחומי העניין שלו ולפי זה להבין את קהלי היעד. קמפיין שלא מוכוון מספיק לקהל היעד עלול להיכשל.

  4. סינרגיה רבים העסקים המסתכלים על השיווק הדיגיטלי והשיווק המסורתי כשני ערוצים נפרדים. כאשר יוצאים בקמפיין, צריך לשמור על סינרגיה ותיאום בין ערוצי השיווק. אחד משלים את השני וביחד האפקט שלהם חזק יותר.

  5. העתקת מתחרים באינטרנט כמעט הכל שקוף, אז הכי קל זה להעתיק מתחרים. העתקת מתחרים תביא אתכם למלחמה קשה על שטחי פרסום, מה שיתבטא במחיר הפרסום. כדאי לבדוק, אולי המתחרים לא עשו מחקר מספיק טוב, אולי הגדרת המטרות וקהלי היעד שלהם לא מספיק טובה. בנוסף יש סיכוי גבוה שהם השאירו שדה פנוי בו אתם יכולים לבלוט ולהוביל, תמצאו את המקומות האלה, תוצאות הקמפיין יפתיעו אתכם.

  6. גמישות האינטרנט הוא דינמי, מנהלי שיווק רבים משקיעים המון בבניית המקפיין ואז מתקשים להתאים אותו למציאות משתנה. יוצאים לקמפיין דיגטלי? תהיו מוכנים לדינמיות ולשינויים. אל תפספסו הזדמנויות.

  1. איסוף נתונים ואוטומציה היתרון הגדול של האינטרנט הוא יכולת איסוף וניתוח נתוני הקמפיין כמעט בכל רגע נתון. יציאה לקמפיין מבלי להכין את הכלים בהם תנתחו את הנתונים ומבלי להכין כלים שיעשו אוטומציה לקמפיינים שלכם, שומטת כמעט את כל הערך של השיווק באינטרנט. בלי המידע הזה הקמפיין שלכם ילך וידעך.

לסיכום – אל תתנו למהירות האינטרנט להטעות אתכם! חקרו את השוק, הציבו יעדים, תכננו את הקמפיין והכינו את איסוף הנתונים. רק אז צאו לדרך במהירות!

בהצלחה!


54 צפיות0 תגובות
bottom of page