top of page
חיפוש

שיווק לא ליניארי: 5 דרכים לחשוב מחוץ לקופסה ולשבור את האלגוריתם

בעולם שיווק שנשלט על ידי אלגוריתמים, מילות מפתח וכללים קבועים, קמפיינים רבים נראים זהים. אנחנו יוצרים פוסטים באותו מבנה, מקדמים אותם באותו אופן ומקווים שהם "יעבדו". אבל האם זה באמת מה שמבדל אותנו מהמתחרים?

שיווק ליניארי, כלומר שיווק שמתבסס על מודלים קבועים ושיטות מוכרות ובמקרה הטוב מייצר עליה ליניארית במספר הלקוחות, הוא חשוב, אבל הוא לא תמיד מספיק. כדי באמת לבלוט, עלינו לאמץ חשיבה לא ליניארית: כזו ששואלת שאלות, מנסה דברים חדשים ומפתיעה את הלקוחות ואת האלגוריתמים ומייצרת עליה אקספוננציאלית במספר הלקוחות. .

הנה 5 דרכים לחשוב מחוץ לקופסה ולשבור את הגרף:


1. שיווק חווייתי: תנו ללקוחות שלכם לחיות את המותג


במקום רק לספר ללקוחות מה המוצר שלכם עושה, תנו להם לחוות אותו, דברו על "איך הוא מרגיש", על התחושה של להיות בעלים של מוצר כזה, התחושה של השימוש במוצר או אפילו תחושת הנראות שיש לך מוצר כזה. שיווק שמדבר על חוויה מייצר סקרנות גדולה יותר אצל קהל היעד. רוצים להגיע רחוק יותר? השתמשו בשיווק חוויתי, כזה שיוצר חוויות פיזיות או דיגיטליות שבהן החוויה של המותג נמצאת במרכז. זה יכול להיות אירוע קטן, סדנה או אפילו חוויה וירטואלית.

למה זה עובד?  אנשים זוכרים חוויות. כאשר לקוחות מקבלים הזדמנות לחוות את המותג שלכם בדרך בלתי אמצעית, הם בונים קשר רגשי חזק יותר, והמותג שלכם הופך להיות יותר ממוצר - הוא הופך לחלק מהסיפור שלהם.


2. קמפיינים ויראליים: מציאות, הומור, רגש וחוויה.

קמפיין ויראלי הוא לא משהו שמתכננים מראש, אלא תוצאה של תוכן אותנטי ונוגע ללב. במקום לנסות "להנדס" ויראליות, התמקדו ביצירת תוכן שמדבר בשפה של הקהל שלכם. זה יכול להיות סרטון מצחיק, סיפור מרגש או רגע של מציאות פשוטה שמעורר הזדהות (נכון, לא כל תוכן שתוציאו בחשיבה כזו יזכה להיות ויראלי, אבל אחרי כמה ניסיונות ולמידה, זה יעבוד לכם).

ree

למה זה עובד? אנשים משתפים תוכן כי הוא גורם להם לרגש! התוכן שלכם גורם להם - לצחוק, לבכות, או להזדהות. תוכן אותנטי שפונה אל הרגש, גורם לאנשים לשתף אותו בהתלהבות ובטבעיות עם חברים וקרובי משפחה. האנשים ששיתפו את התוכן לא מרגישים שהם "עובדים אצלכם", הם משתפים אותו בהנאה.


3. שיתופי פעולה מפתיעים עם יוצרי תוכן


כולם יודעים על שיתופי פעולה עם משפיענים. אבל מה לגבי שיתופי פעולה עם אמנים, ספורטאים או מומחים בתחומים נישתיים? בחרו שותפים שערכיהם תואמים לערכי המותג שלכם, גם אם הם לא "כוכבי רשת" מוכרים ועם זאת יכולים להוות מודל לחיקוי או סמל.

למה זה עובד? שיתופי פעולה לא צפויים מעוררים סקרנות ומעניקים למותג שלכם עניין חדש ו"אישור" מגורם חיצוני על איכות המוצר או טיב השירות. שיתופי פעולה כאלה, פותחים אתכם לקהלים חדשים שלא הייתם מגיעים אליהם בדרכים המקובלות.


4. שיווק ממוקד נישה: פחות הוא יותר


במקום לנסות לפנות לכולם, פנו לקהל יעד קטן ומדויק שאתם מבינים לעומק. התוכן שלכם ירגיש להם הרבה יותר רלוונטי ואישי, והם יראו בכם מותג שמדבר אליהם באופן ישיר. כאשר קהל היעד הוא ממוקד מאוד, ניתן יהיה לבחור שפה מדוייקת לקהל היעד ובכך ליצור הזדהות גדולה יותר בין הקהל לבין המותג או המוצר.

למה זה עובד? התמקדות בנישה מאפשרת לכם להיות מדוייקים יותר בפתרון המתאים לקהל ובשפה שנשמעת לו מוכרות ומתאימה למצבו. במקום להשקיע תקציבים גדולים כדי להגיע להמונים, אתם יוצרים נאמנות עמוקה בקרב קהל קטן, אבל מעורב יותר.


5. אמנות ה"שוקינג מרקטינג"


זו לא תמיד הדרך הנכונה לכל מותג, אבל לפעמים פעולה נועזת ובלתי שגרתית יכולה לייצר באז (Buzz) תקשורתי ענק. תרגיל שיווקי מבריק או תחבולני, הוא אירוע שנוצר לרוב מהזדמנות חד פעמית. מטרות התחבולה השיווקית ליצור הדים, ליצור שיחה סביב המותג, ולגרום לאנשים לדבר עליו. כמובן, חשוב לוודא שהתרגיל או התחבולה תואמים את ערכי המותג ואינם פוגעניים.

למה זה עובד? שוקינג מרקטינג שובר את הרעש הדיגיטלי ויוצר רגעים בלתי נשכחים. הוא מושך תשומת לב של כלי תקשורת וגורם למותג להיות חלק מהשיח הציבורי.


לסיכום: שיווק לא ליניארי הוא לא עניין של מזל, אלא של חשיבה. זו הזדמנות לחפש את הדרכים החדשות והמפתיעות שיובילו אותנו אל הלב של הקהל שלנו באופן שקושר אותם למוצר או למותג שלנו.

 
 
 

תגובות


תודה שפנית אלינו. נחזור אליך בהקדם.

צור קשר

טלפון: 0522729611

מייל: roi@roimarketing.co.il

כתובת: ספיר 60 עלי זהב

  • LinkedIn
  • Facebook

© כל הזכויות שמורות לROI Marketing 2025

bottom of page