top of page
חיפוש

הבטיחו לנו שהAI הוא עוזר שיווקי 24/7, רק לא דברו על תוצאות...

ידועה האמרה המיוחסת ללוי אשכול - "הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים"... הבשורות על יכולות השיווק באמצעות AI והבטחה שהנה יש לך עוזר אישי, יצרו צפיות אצל כולנו, מנהלים, אנשי עסקים ובודאי מנהלי שיווק.

מי לא מכיר את ההרגשה הזו:. סוף היום, הראש מלא במשימות שלא הספקת, והרשימה של "שיווק" נדחקת שוב למחר. צריך רעיון לפוסט, לכתוב מייל ללקוחות, אולי איזה סרטון שיווקי קצר ו... זה כבר מרגיש כמו עוד משרה שלא בטוח שיש לך זמן אליה.


פתאום, כולם מדברים על "הפתרון": בינה מלאכותית (AI). הבטחה לעוזר אישי, גאון יצירתי שיפתור לך את כל הבעיות. אז ניסית. הכנסת ל-ChatGPT או Gemini בקשה, "תכתוב לי פוסט על העסק שלי", וקיבלת בחזרה... טקסט גנרי. משעמם. כזה שנשמע כאילו נכתב על ידי רובוט...


מניח שזה קרה לך.

זו אחת מנקודות הכשל הגדולות ביותר. ההבטחה קיימת, אבל איכשהו הכלי הזה לא עומד בצפיות.

היינו יכולים להסכים שהבעיה היא בתיאום ציפיות, יקח עוד כמה שנים ואז באמת זה יהיה כלי מטורף שידאג לכל הפעולות האלה (ואז? נתחיל לדבר על קיצוץ במשרות?). אבל יש לי חדשות טובות.

הפתרון פשוט יותר ממה שחשבת...

הפעם נסביר איך זה עובד בכלי יצירת תוכן (כתיבה, תמונות וכד')


הטעות הגדולה

אנחנו רגילים לגשת לגוגל ולזרוק שאלה קצרה ולקבל הרבה מאוד תוצאות. ככה התרגלנו שנים. הAI פרץ לחיינו והתחלנו להשתמש בו כמו מנוע חיפוש! אבל AI הוא לא גוגל. הוא הרבה יותר. צריך לדעת לתת לו משימות כמו עוד עובד.

לפעמים הוא מבריק, תמיד הוא מאוד מהיר, מלא בידע (ועדיין מחייב בקרה), אבל אין לו מושג מה השאיפות שלך, מה העסק שלך, ומה הקול הייחודי שלך ושל המותג שלך. בעצם אין לו אפילו מושג מי הוא אמור להיות ביחסים ביניכם.


ילד חוקר מכונת כתיבה - כלי שיווקי מפעם. כשמכונת כתיבה היתה העוזרת השיווקית הטובה ביותר

איפה רוב האנשים נכשלים?

  • הנחיה סתמית: כשאומרים למנהל התוכן "תכתוב משהו על המבצע החדש", מקבלים משהו גנרי ללא חשיבה שיווקית ובלי יעד שעומד מאחורי המבצע או הפעילות השיווקית שרצינו. כך כשכותבים ל-AI "תכתוב פוסט על 20% הנחה", מקבלים בדיוק את אותה התוצאה – טקסט חסר נשמה וחסר חשיבה שיווקית.

  • ריבוי כלים: כלי AI מתחדשים כל הזמן, קשה לנו להתמקד באחד שיעשה את העבודה ומצד שני אם כבר בחרנו כלי AI, לא בטוח שבחרנו בכלי הכי מתאים.

  • העתק-הדבק קטלני: לוקחים את הטקסט מה-AI ומדביקים אותו ישר לרשתות החברתיות. הקהל שלך מזהה זיוף מקילומטר. זה טקסט נטול אישיות, נטול רגש וחסר בו הדיוק של ייחודיות המותג והשפה המוכרת לקהל היעד. והכי גרוע, לפעמים הוא לא נכון ולפעמים יש משפטים מסגירים של מנוע הAI

  • שימוש טקטי במקום אסטרטגי: שימוש בAI ככלי ל"סתימת חורים", לעבודה בלחץ, במקום ככלי שיכול לסייע באסטרטגיה וגם להוציא אותה לפועל.


איך להפוך את הAI למכונת שיווק? כך תעשו את זה נכון.

במקום להשתמש בכלי AI כמנוע חיפוש, צריך להתייחס אליו כמו עובד שמקבל משימה רצינית, צריך לנהל את כלי הAI. מתחילים בלתת לו הסבר מלא על העסק, היעדים, המטרות ואפילו איומי המתחרים (או ששולחים אותו ללמוד על המתחרים). לאחר מכן מדייקים לו את המשימה ואת התוצר השיווקי הרצוי.


מתחילים עם פרומט (Prompt)? מה זה בכלל?

זוכרים שהיה פעם דיון על "שיחת ההנחיה"? אז זה בדיוק משמעות הפרומפט - שיחת ההנחיה לכלי הAI. החלק הזה הוא אולי הדבר החשוב ביותר בעבודה עם כלי AI למיניהם. לא משנה אם זה כלי שמייצר תוכן, פרסומות, תמונות, מוזיקה או סרטונים, ברגע שההנחיה שלך תהיה מפורטת ולא תשאיר כוונות נסתרות - התוצאות יהיו טובות יותר.

איך כותבים הנחיה נכונה?

  • הכרות: מי הכותב ומי הוא הAI. בשונה מעובד רגיל, חשוב להגדיר לAI בתור מה הוא משמש עכשיו, מה התקפיד שלו ומה הידע שלו: "אני מנהל השיווק של מאפיית הבוטיק "על הלחם לבדו", אתה קופירייטר מומחה שמתמחה במותגי בוטיק בתחום האוכל."

  • מטרה: "כתוב לי פוסט קצר לפייסבוק שהמטרה שלו היא לעורר תיאבון ולגרום לאנשים להגיב."

  • קהל יעד: "הפוסט פונה לנשים וגברים בגילאי 30-50 שאוהבים אוכל איכותי ומחפשים חוויות קולינריות."

  • הקשר (קונטקסט): "אנחנו מאפיית בוטיק משפחתית. אנחנו משיקים עוגת גבינה ובייגלה חדשה, שילוב מפתיע של מתוק ומלוח. מוצר שעוד לא קיים בשוק"

  • טון וסגנון: "הכתיבה צריכה להיות חמה, אישית, קצת שנונה ומאוד מגרה."

  • הוראות לסיום: "סיים בשאלה פתוחה שתגרום לגולשים להגיב."

עכשיו הAI לא יפלוט לך "יש לנו עוגה חדשה" אל יכתוב לך תוכן שיווקי שמדבר בשפה שלך. כאן אפשר לבקש ממנו פוסט המשך וניסוח פרסומת שמתאימה לחשיפה שאנו רוצים לייצר ולמעשה ליצור מעטפת שיווקית ופרסומית למוצר החדש.


מנהל שיווק מדבר עם רובוט בינה מלאכותית
עובד השיווק החדש שלו

חשוב לא לשכוח את 10% האנושיים שהם 100% מהעניין

ה-AI ייתן לך 90% מהדרך – טיוטה מבריקה. אבל ה-10% האחרונים הם שלך, והם החשובים ביותר. עכשיו קוראים את הטיוטה בקול, משכתבים משפט או שניים במילים שלך, מוספים עוד נקודות מהראש או מהלב. זה הרגע שבו הפוסט הופך מגנרי לייחודי. זה הרגע שבו הטקסט מקבל נשמה. רגע,

עוד משהו קטן - עכשיו אפשר לבקש מהAI שיצור תמונה שמתאימה לתוכן - הוא כבר יודע במה מדובר. ממש עובד מתקדם.



בינה מלאכותית היא לא איום ולא פתרון קסם. היא מאיץ. היא כלי מדהים שיכול לפנות לך זמן להתעסק בדברים הגדולים שמצריכים משהו אנושי (בינתיים לפחות...): לחשוב אסטרטגיה, להמציא חידושים, להתחבר ללקוחות ולתת את המגע האישי שלך במקומות הנדרשים.


הכלים האלה מציפים אותך? רוצה לבנות אסטרטגיה אמיתית שתגרום לטכנולוגיה לעבוד בשבילך ולא להפך? אני מזמין אותך לשיחה. בוא נבין יחד את הצרכים השיווקיים ואיך לרתום את העוצמה הזאת למטרות העסקיות שלך ולהפוך את ה-AI לעובד הכי טוב שאי פעם היה לך.


 
 
 

תגובות


תודה שפנית אלינו. נחזור אליך בהקדם.

צור קשר

טלפון: 0522729611

מייל: roi@roimarketing.co.il

כתובת: ספיר 60 עלי זהב

  • LinkedIn
  • Facebook

© כל הזכויות שמורות לROI Marketing 2025

bottom of page