top of page
חיפוש
  • רועי

כך תבנו תוכנית שיווק מודרנית


בפוסט הקודם כבר הגדרנו את השיווק המודרני כך: "הגדרה ופילוח של קהלי המטרה (בהתאם ליכולות החדשות לאיפיון הלקוחות), זיהוי והצפת צרכים ברציפות (בהתאם לתמורות המהירות בשוק וליכולות זיהוי צרכי הלקוחות), הגדרת הפעולות הנדרשות ליצירת והגדלת הביקוש, הגדרת הכלים והשיטות לניתוח פעולות אלו והתאמת הפעולות של כלל הארגון להתהגות השוק הנגזרת מן הנתונים (=גמישות התוכנית)". כדי לדעת איך עושים את זה, בואו נפרט קצת את ההגדרה וככה נגיע לבסיס העיקרי ביצירת תוכנית שיווק מודרני.

1. הגדרת קהל יעד/מטרה - קהל היעד כבר לא יהיה קהל כללי כמו פעם. ביכולות הטכנולוגיות של היום וביכולות המעקב הקיימות היום, הגדרת קהל יעד תהיה מאוד ממוקדת.

אם פעם פרסמתי חיתולים - קהל היעד היה כל מי שיש לו תינוק. היום - אני יכול להגדיר שלושה קהלי יעד שונים: אבות, אמהות, מעונות/משפחתונים. לכל אחד מקהלי היעד האלה - אוכל ליעד קמפיין שונה ומטרות שונות. זו החשיבות להגדיר את קהל היעד המדוייק. אם שמתם לב - כבר אין קהל יעד אחד. את קהל היעד חייבים לפרוט לקהלי יעד ממוקדים. מאמצי השיווק משתנים מקהל יעד לקהל יעד. 2. זיהוי והצפת צרכים ברציפות - נכון, תמיד השיווק נתן מענה לצרכים ו/או רצונות. ההבדל הוא, שבקצב של היום צרכים יכולים להווצר כל רגע. חשוב לדעת - לנו כמשווקים יש יכולת לעקוב אחרי זה. בדיוק זה מה שמחייב אותנו לרציפות ביחס לעדכון הצרכים. אם אני משווק נדל"ן ונשען על גודל הדירה והמחיר במסע השיווק, אך לפתע אני מזהה מתוך שאלות ופניות של גולשים, שמעניין אותם לדעת יותר על השכנים - זה מחייב אותי לבדוק מענה לצורך הזה. 3. פעולות נדרשות ליצירת והגדלת הביקוש - במכלול הפעולות נכנסות גם פעולות בעולם ה"אופליין" וגם פעולות בעולם ה"דיגיטלי" - ובתיאום מלא בין העולמות. 4. כלים ושיטות לניתוח הפעולות - בשיווק מודרני - חייבים למדוד הכל. גם את הפעולות שאינן דיגיטליות יש שיטות למדוד וצריך להשתמש בהם. החשיבות היא במיוחד לשיפור השיווק, המסרים והכלים. והכי חשוב לשיפור הROI. 5. התאמת פעולות כלל הארגון - הגמישות הנדרשת היום חייבת לעבור כחוט מהשיווק דרך המכירות לתמיכה/שירות-לקוחות וחזרה. למה? כי אם בשירות הלקוחות מזהים שינוי או צורך של הלקוחות זה מיד משפיע על השיווק. אם השיווק ישנה את המסרים בעקבות כך, זה מיד משפיע על המכירות ולפעמים גם על הכספים. הסנכרון הזה, העבודה המשותפת והבנת הצורך בגמישות היא הפתח לתוכנית דינמית שמגיבה לשוק כל הזמן. בקיצור, בניית תוכנית שיווק מודרנית - היא אומנות השילוב, ניתוח הנתונים והגמישות.


46 צפיות0 תגובות
bottom of page